Komfort i pro imobilní cestující

Na palubě našich vlaků rádi přivítáme také ty, pro které není cestování nejjednodušší. U všech našich souprav jsou nainstalované nájezdové rampy pro bezpečný a pohodlný nástup cestujících na invalidním vozíku. V případě potřeby využíváme ve spolupráci s ČD a ŽSR mobilní plošiny, kterými jsou vybaveny další stanice, kde zastavujeme.

 

 

Vozy, které jsou vybaveny nájezdovou rampou, jsou v rezervačním systému označeny tímto symbolem:

Doporučujeme cestujícím zvolit si ve voze číslo sedadla 61 nebo 66, která jsou v kupé nejblíže k nájezdové rampě a u dveří do kupé. Z technických důvodů je možné přepravovat cestující pouze na vozících, jejichž šířka nepřesahuje 60 cm a celkové hmotnosti vč. klienta do 300kg.

 

Přepravu imobilních cestujících nelze zajistit ve stanicích: Ostrava - hlavní nádraží, Čadca, Vrútky, Martin, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Štrba, Spišská Nová Ves, Kysak a Margecany. V těchto stanicích není možné použít naše nájezdové rampy, ani objednat externí plošiny.

Přeprava imobilních cestujících do stanic Hodonín, Zaječí, Moravský Písek, Otrokovice, Hulín, Česká Třebová a je možná po předešlé domluvě. Ze strany provozovatele dráhy zde totiž není garantovaná jízda našeho vlaku k nástupišti s dostatečnou výškou pro použití plošiny. Rezervace je proto nutná nejméně 48 hodin před cestou na emailu vozickari@regiojet.cz.

24 hodin před časem odjezdu pro stanice : Praha hl.n. , Kolín, Pardubice, Ústí nad Orlicí, Zábřeh na Moravě, Ostrava - Svinov, Ostrava - Stodolní, Olomouc hlavní nádraží, Přerov, Český Těšín, Třinec centrum, Bystřice, Návsí, Žilina, Poprad – Tatry, Košice, Bratislava Hlavná stanica, Bratislava Nové Mesto, Břeclav, Vídeň Hbf, Vídeň Simmering.

Z/do stanic Hodonín, Zaječí, Moravský Písek, Otrokovice, Hulín, Česká Třebová je možno přepravu vozíčkáře objednat jen po zajištění jízdy daného vlaku k potřebnému nástupišti.

Objednání přepravy je jednoduché

Užití nájezdové rampy či plošiny a asistenci personálu pro nástup/výstup cestujících na invalidním vozíku si můžete objednat předem na emailu vozickari@regiojet.cz.

  • Pokud kupujete jízdenku na našich prodejních místech, prodejce vám mobilní plošinu nebo nájezdovou rampu objedná
  • Pro objednání mobilní plošiny nebo nájezdové rampy můžete také kontaktovat naši nonstop informační linku +420 222 222 221
  • Nájezdovou rampu je nutno objednat nejméně 24 hod před odjezdem spoje (nájezdové rampy v našich vlacích), objednání externích mobilních plošin (viz. odstavec níže) je nutné objednat nejméně 48 hod před odjezdem spoje

Ve stanicích, kde výška nástupiště neumožňuje použití naší nájezdové rampy (Hranice na Moravě, Havířov, Brno - hlavní nádraží), plošinu zajišťujeme externě. Proto vás budeme telefonicky kontaktovat pro potvrzení objednávky. Přepravu lze objednat nejpozději do 48 hodin před odjezdem spoje.

Dovolujeme si vás upozornit, že disponujeme standardními rychlíkovými vozy, které nejsou nízkopodlažní a prostor pro pohyb ve vlaku je omezený.

Jak probíhá přeprava imobilních cestujících

  • Stejně jako v případě ostatních cestujících si zarezervujte svou jízdenku pro cestu vlakem RegioJet – a to navíc s výraznou slevou určenou pro cestující s průkazem ZTP.
  • Objednejte si mobilní plošinu nebo nájezdovou rampu pro bezpečný nástup a výstup - online, telefonicky nebo na prodejním místě.
  • Dostavte se včas podle jízdního řádu k odjezdu svého spoje.
  • Palubní personál připraví nájezdovou rampu (ve stanicích, kde je možné ji použít), případně je zajištěna externí plošina, prostřednictvím které proběhne bezpečný a pohodlný nástup. Při tomto nástupu vám pomůže palubní personál vlaku RegioJet.
  • Po nástupu vám bude palubní personál k dispozici při usazování na zvolené místo.
  • Podobně proběhne také výstup v cílové stanici.