Holding Student Agency bodoval v anketě TOP zaměstnavatelé. Podle studentů je jedním z nejatraktivnějších zaměstnavatelů

20.02.2013, archiv
Holding Student Agency je podle studentů vysokých škol jedním z nejatraktivnějších zaměstnavatelů. V anketě, kterou pořádala Česká studentská unie (ČeSU), získal první místo v kategorii Doprava a stavebnictví. V průzkumu odpovídalo více než deset tisíc studentů na otázky spojené s představami o budoucím zaměstnavateli. Studenti zároveň volili firmy v jednotlivých odvětvích, ve kterých by chtěli v budoucnu pracovat. Student Agency se stalo nejpreferovanější firmou v sektoru dopravy.

Student Agency v současnosti zaměstnává přibližně 150 studentů (téměř 10 % všech zaměstnanců) – a to jak na různých pozicích od palubního personálu až po pozice středního managementu s širokou zodpovědností za různé oblasti.

Cenu za první místo v kategorii Doprava a stavebnictví přebírala Helena Křížová, manažerka Student Agency pro region Praha. „Velice si ceny vážíme a studentům, kteří v anketě hlasovali, srdečně děkujeme. Poděkování patří i organizátorům,“ uvedla.

Studentská unie by ráda pomohla talentům v rozhodování, kdo jsou ti nejlepší zaměstnavatelé v jednotlivých odvětvích. To znamená, kde se mají ucházet o pracovní místo a kterou volit pracovní nabídku.

Podle mluvčího unie Jiřího Kohouta se i v letošním průzkumu potvrdilo, že o prosperující a prestižní firmy je velký zájem. „Tyto firmy mají ve svém oboru již dnes obrovskou konkurenční výhodu. Chtějí u nich pracovat ti nejlepší studenti a to firmám do budoucna bezpochyby pomůže. S rychlejším růstem, inovacemi či produktivitou firmy,“ řekl.

Student Agency se zařadila po bok vítězných firem, jakými byly například Škoda Auto (Automobilový a strojírenský průmysl), ČEZ (Energetika, plynárenství), Google (Informační technologie), Deloitte (Poradenství, outsourcing, audit) nebo Plzeňský Prazdroj (Spotřebitelský průmysl). Absolutním vítězem se stal energetický gigant ČEZ, který zároveň obhájil prvenství z minulého roku.

O průzkumu

Průzkum byl realizován Centrem pro výzkum studentského mínění (CVSM) mezi 10 479 studenty vysokých škol v České republice. Probíhal v období 1. října – 14. prosince 2012. Mezi respondenty bylo 43,7 % mužů a 56,3 % žen.

Vyhlášení navíc předcházela anketa mezi zástupci vítězných firem. Zástupci ČeSU se mimo jiné ptali na následující informace:

Spolupracujete s vysokými školami? Se kterými konkrétně a jak?

Spolupracujeme s řadou vysokých škol. Radim Jančura, majitel holdingu Student Agency, pravidelně přednáší své zkušenosti studentům na vysokých školách. Dále přednáší i další členové top managementu. Celé naše podnikání navíc začalo právě službami pro studenty a také název Student Agency v sobě obsahuje slovo " student". Společnost Student Agency je dnes mimochodem jednou z nejobdivovanějších značek v České republice a vztahů se studenty se nemíníme vzdát ani do budoucna. Pro ně také máme různé nabídky a vždy jsme se snažili realizovat takové aktivity, které studentům pomáhají dostat se dál, a dosáhnout víc. Týká se to například celé naší sekce studijních či pracovních pobytů, kde právě studenti a mladí lidé jsou našimi častými zákazníky.

Nabízíte studentům možnost praxí nebo stáží ve Vaší společnosti? Kolika během roku?

Ano, nabízíme. V naší společnosti pracuje několik praktikantů, jsou vždy zařazení na pozice, které žádají oni, nebo jejich škola. Hovoříme zhruba o dvacítce studentů ročně. Současně také členové našeho vedení spolupracují se studenty na konzultacích při přípravě diplomových  prací.

Nabízíte studentům vysokých škol možnost spolupracovat s Vámi na dalších aktivitách (např. diplomové práce)?

Ano, s několika studenty spolupracujeme velmi úzce. Vypomáháme jim s vypracováním diplomových prací, vždy se jim snažíme najít patřičného odborníka, který ve Student Agency pracuje a který mu dovede pomoci. Nyní například spolupracujeme se studentem, který zpracovává bakalářskou práci na téma: Marketingové aktivity Student Agency; další diplomové práce jsme pomáhali konzultovat například v oblasti podnikatelských strategií apod.

Nabíráte absolventy vysokých škol? Jakého zaměření? Kolik?

Ano, pokud splňují podmínky výběrového řízení, není pro nás problém je přijmout.  Zaměření je různé, podle aktuální poptávky. Hovoříme o desítkách absolventů ročně. Současně také u nás pracuje řada kolegů, kteří při práci navíc i studují. Dáváme šanci mladým lidem - pracují u nás například jako palubní personál našich autobusů či vlaků RegioJet, ale i na specializovanějších pozicích. Absolventi mají u nás šanci dosáhnout rychlého růstu.

Co nabízíte studentům/absolventům vysokých škol, že Vaši firmu považují za zaměstnavatele snů?

Nabízíme zázemí silné české společnosti, jedné z nejobdivovanějších značek v ČR, která dává šanci mladým lidem rychle růst a realizovat aktivity, ke kterým by se v jiných společnostech dostali až za několik let zkušeností. Není u nás výjimkou, že velmi mladí lidé zastávají velmi odpovědné specializované pozice s přímým dopadem na podnikatelský úspěch celé firmy.

Jaké osobnostní charakteristiky by měl podle Vás splňovat absolvent vysoké školy?

Především by měl mít takové osobnostní nastavení, že ho baví řešit různé problémy a nezalekne se překážek. Takto totiž funguje celá firma. Současně by si měl osvojit přístup, že naší filosofií je být vždy o krok napřed před zákazníkem a cílem všeho, co děláme, je zákazníka okouzlit tak, aby chtěl využívat pouze naše služby. Samozřejmě nezbytné jsou takové charakteristiky, které si vyžaduje vypsaná pracovní pozice. Základem jsou vždy komunikativnost, flexibilita, organizační schopnosti, zodpovědnost, odolnost vůči stresu, pečlivost, uživatelská znalost PC a samozřejmě motivace sdílet firemní hodnoty skupiny Student Agency.