RegioJet podepsal smlouvu se společností PESA Bydgoszcz SA o pořízení sedmi elektrických jednotek pro tratě v Ústeckém kraji

19.03.2019, Vlaky Regiojet CZ

Největší ryze soukromý osobní železniční dopravce ve střední Evropě, RegioJet, a zástupci předního evropského výrobce železniční techniky – polské společnosti PESA Bydgoszcz SA dnes společně podepsali smlouvu o dodávce sedmi nových nízkopodlažních souprav elektrické trakce PESA Elf.eu pro zajištění provozu krajem objednávaných regionálních spojů v Ústeckém kraji.

Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč s tím, že společnost PESA Bydgoszcz SA dodá během druhé poloviny roku 2021 všech sedm souprav tak, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout v souladu se smlouvu mezi RegioJet a Ústeckým krajem od změny jízdního řádu v prosinci 2021.

Podpis smlouvy o pořízení jednotek PESA Elf.eu navazuje na vítězství RegioJetu v poptávkovém řízení Ústeckého kraje na zajištění provozu regionálních spojů na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem a na uzavření smlouvy o těchto výkonech mezi Ústeckým krajem a společností RegioJet.

Radim Jančura, předseda představenstva a majitel společnosti RegioJet a.s., k tomu poznamenává: „Dokázali jsme Ústeckému kraji nabídnout nové moderní elektrické soupravy a zvítězit v poptávkovém řízení s nejlepší cenou. Je to i díky tomu, že provoz nových elektrických souprav bude úspornější a zároveň také výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Cestující se mohou těšit na nové služby, jako je například internet zdarma, a větší pohodlí při cestování. Jsme přesvědčeni, že stejně jako na dalších tratích, kde začal RegioJet jezdit, bude nová kvalita služeb znamenat skokový nárůst počtu cestujících využívajících ekologičtější železniční dopravu.“

Krzysztof Sędzikowski, prezident společnosti PESA Bydgoszcz SA, k tomu dodává: „Dnešní podpis smlouvy ukazuje, že historie se ráda opakuje. Téměř přesně před 8 lety, 17. března 2011, jsme v Praze podepsali smlouvu o dodávkách prvních motorových jednotek PESA LINK pro český trh. Přes Českou republiku se jednotky LINK následně rozjely po Evropě a vozí cestující například také v Německu. Dnes podepisujeme smlouvu o dodávce prvních elektrických jednotek Elf.eu pro RegioJet. Věřím, že také splní očekávání českých zákazníků a následně se i tyto soupravy vydají na cestu k zákazníkům v dalších evropských zemích. V jistém slova smyslu je tak Česká republika pro společnost PESA vstupní branou na další náročné evropské trhy.“

Jednotky PESA Elf.eu - nový komfort cestování a služby pro cestující

Pořizované jednotky PESA Elf.eu jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci. Jsou tedy připraveny i na připravované přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti SŽDC. Soupravy jsou plně bezbariérové - vozidlo je nízkopodlažní, výška nízké části podlahy a vstupních vestibulů je 600 mm nad temenem kolejnice. Dveře jsou vybaveny asistenčním schůdkem ve výšce 600 mm. Interiér je klimatizovaný a prostor pro cestující je vybaven zásuvkami pro 230 V a vozidla jsou vybavena sítí Wi-Fi pro zákaznické připojení na internet. Ve vozidle je zajištěno WC pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a soupravy také umožňují přepravu dětských kočárků a jízdních kol. Vozidlo je vybaveno akustickým a vizuálním informačním systémem pro hlášení zastávek a dalších dopravních informací pomocí palubního počítače. Sedadla pro cestující jsou polstrovaná s opěrkami hlavy a rukou (v případě krajních sedadel). Vozidlo je také vybaveno centrálním ovládáním dveří s výběrem strany, nástupní dveře jsou vybaveny ochranou proti sevření. Výrazné zlepšení komfortu pocítí cestující i během samotné jízdy – a to díky dvounápravovým podvozkům a kvalitnímu systému odpružení.

RegioJet počítá s postupným nasazováním souprav do zkušebního provozu ve druhém pololetí roku 2021 s tím, že do té doby – v souladu se smlouvou – zajistí v přechodném období provoz na uvedených tratích dvoučlánkovými motorovými jednotkami řady 628 pořízenými od německých drah DB Regio. I tyto soupravy nabídnou cestujícím nové služby – například připojení k internetu zdarma.

RegioJet startuje nábor nových zaměstnanců

RegioJet odstartoval nábor nových zaměstnanců pro nové spoje – nejen v Ústeckém kraji, ale i pro zajištění provozu rychlíkové linky R8 Brno – Ostrava – Bohumín, kde také začnou vlaky RegioJet jezdit od prosince 2019. RegioJet hodlá v Ústeckém kraji aktuálně přijmout 25 nových strojvedoucích; pro zajištění provozu linky R8 (Brno – Ostrava – Bohumín) je to pak 30 nových strojvedoucích. Cílem RegioJetu je nabízet nejlepší podmínky pro práci strojvedoucích na trhu – a to jak z hlediska odměňování, tak z hlediska plánování směn. Strojvedoucí mají také možnost si flexibilně zvolit délku pracovního týdne v rozsahu 37,5 nebo 36 hodin. U RegioJetu tak průměrná mzda ve skupině strojvedoucích (bez započítání diet) dosahuje až 47 tisíc Kč a ve druhém čtvrtletí chystá RegioJet další navýšení mezd. Vedle strojvedoucích chystá RegioJet také nábor palubního personálu, prodejců a dalších zaměstnanců v Ústeckém, Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. Celkem v Ústeckém kraji přijme: 80 nových kolegů na pozice strojvedoucí, průvodčí, dispečerů a mechaniků; v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji pro provoz linky R8 to bude celkem 160 nových zaměstnanců na pozicích strojvedoucí, vlakvedoucí, stevardi, dispečeři, prodejci jízdenek, mechanici a elektromechanici, technolog, instruktor strojvedoucích, strojmistr. Zde se jedná také o příležitost i pro potenciální uchazeče z polského příhraničí s místem nástupu práce v Bohumíně.

Rekordní výsledky v roce 2018 a investice do nových vozidel – připraveny jsou další nákupy a rekonstrukce ve výši více než 1 mld. Kč

V roce 2018 přepravily vlaky RegioJet na všech svých linkách 9,7 milionů cestujících. Ve srovnání s rokem 2017 se jedná o masivní meziroční nárůst ve výši 29 %.

Současně RegioJet bude mít za rok 2018 rekordní hospodářské výsledky. Podle předběžných neauditovaných výsledků by za rok 2018 zisk před zdaněním měl dosáhnout více než 100 milionů Kč. I zde se jedná o rekordní výsledek ukazující vysokou rentabilitu realizovaných investic v sektoru železniční dopravy.

Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, k tomu říká: „Železniční doprava je vysoce perspektivním oborem našeho podnikání a za rok 2018 budeme mít zisk před zdaněním více než 100 mil. Kč. Vlaky RegioJet jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme a díky férovým cenám a lepším službám dokážou přitáhnout na železnici stovky tisíc nových cestujících ročně. Právě příchod nových dopravců a služeb na železnici je dlouhodobě hlavním motorem celkového růstu sektoru osobní železniční dopravy.“

V roce 2018 nasadil RegioJet do provozu nová vozidla v hodnotě stovek milionů Kč. Jedná se především o 4 vícesystémové lokomotivy Bombardier TRAXX a dále nové vozy Astra s individuálními obrazovkami v sedačkách pro cestující.

Pořizování a nasazování nové vozové techniky bude pokračovat také v letošním roce – RegioJet plánuje nasazení dalších nových více systémových lokomotiv do provozu – stejně jako dalších nových vozů Astra.

RegioJet má připravené další nákupy a rekonstrukce vozů v hodnotě přes 1 mld. Kč, které by rád začal realizovat během následujících 2-3 let, tak aby pokračoval ve zvyšování počtu nabízených sedaček a mohl tím zajistit dostatek míst pro zvyšující se počet pasažérů.