Nákup letenek na služební cestu bude jednodušší. ORBIX představuje novou mobilní aplikaci

20.12.2017, Letenky CZ

• Aplikace urychlí výběr a nákup letenky
• Je kompatibilní se systémy Android a iOS, funguje i propojení s desktopem
• Je určena korporátním zákazníkům, kteří míří na služební cestu
• Nakupovat v mobilu lze i zvýhodněné korporátní tarify daného zákazníka a nízkonákladové společnosti
• Díky aplikaci firmy ušetří i na cestovních nákladech

 

Společnost ORBIX, člen skupiny STUDENT AGENCY, přichází na trh s novou aplikací, která usnadní klientům mířícím na služební cestu nákup letenek.

Reagujeme na vývoj v oblasti informačních technologií, který se prolíná i do sféry zajišťování cestovních služeb pro korporátní zákazníky. Tímto nástrojem chceme ušetřit čas jak konečným cestujícím, tak osobám, které zajišťují agendu služebních cest,“ říká generální ředitelka byznysu cestovních služeb STUDENT AGENCY, Martina Blahová.

Aplikace funguje na jednoduché bázi – cestující si ve svém uživatelském účtu vyhledá lety, které potřebuje, na jednom místě je může rezervovat, uhradit a v případě potřeby i zrušit. (Výjimka je u nízkonákladových společností. Zde musí být letenky, jak je u těchto dopravců běžné, uhrazeny ihned.) Zároveň bude uživateli aplikace nabídnuto uložení kontaktních a dalších údajů, a tak je nebude muset opakovaně vkládat. Aplikace je zdarma a je kompatibilní s operačními systémy Android a iOS. Uživatel navíc může se systémem pracovat i na svém desktopu – propojí tak všechna zařízení, která ke své práci potřebuje.

Klienti tráví nejvíc času komunikací o výběru nejvhodnější varianty. Tento čas tak můžou s novou aplikací ušetřit, konečný cestující si vhodnou variantu vybere sám a veškerou následnou agendu pak zajistí odpovědná osoba. „Cestující si může buď let přímo rezervovat, což doporučujeme kvůli změně stavu volných míst, nebo poslat vybranou variantu k rezervaci odpovědné osobě v podniku,“ doplňuje Martina Blahová.

Uživatelský účet aplikace je možné propojit i se systémem pro sledování rezervací SkyPRO, který pro potřeby organizace služebních cest společnost ORBIX vyvinula. Online nástroj umožňuje osobám zodpovědným za agendu služebních cest okamžitou kontrolu nad rezervacemi kolegů, kteří na služební cestu míří. Návaznost zajištění dalších náležitostí spojených s pracovní cestou se tak urychluje.

Další výhodou je i finanční úspora, kterou používání aplikace korporátním klientům nabídne. Uživateli můžeme zpřístupnit možnost rezervovat i zvýhodněné, tzv. korporátní tarify, které má společnost sjednány přímo s dopravci. Tyto zvýhodněné ceny poskytují dopravci většinou na základě objemu, který společnost u daného dopravce využije. Velkou výhodou těchto tarifů jsou i výhodnější tarifní podmínky, např. výhodnější poplatky za změnu rezervace, storno, či přepravu zavazadel,“ upřesňuje Martina Blahová.

Aplikace se navíc snaží o co největší transparentnost – klient tak už v první nabídce letů vidí, zda cena za letenku obsahuje přepravu zavazadla, nebo ne, a zda se jedná o klasického, nebo nízkonákladového (tzv. low-cost) dopravce. Společnost ORBIX tak vychází vstříc potřebě českých firem, pro které právě cestovní náklady hrají zásadní roli. „Vnímáme, že firmy mají poměrně přísně nastavené cestovní politiky. Kromě daných pravidel začínají více sledovat, zda si jejich zaměstnanec zakoupil nejvýhodnější letenku z nabízených dostupných variant, případně jaký byl finanční rozdíl,” popisuje Martina Blahová.

Inovativní přístup k zajištění cestovních služeb pro korporátní klientelu ale spuštěním aplikace nekončí. „Stále chceme zlepšovat jak mobilní aplikaci, tak systém pro sledování rezervací SkyPRO. V tuto chvíli uvažujeme o rozšíření portfolia o dalšího významného hráče poskytujícího rezervace ubytování. Dále se v budoucnu chceme zaměřit na informace o dění ve světě, abychom mohli informovat obratem a ty zákazníky, kterých se daná událost může týkat. A samozřejmě plánujeme vývoj i v oblasti statistik, které zákazníkům poskytujeme,“ vyjmenovává plány rozvoje společnosti Martina Blahová.

Aplikace GOL Mobile byla pro Travelport Czech Republic vyvinuta na zakázku společností Inmite v roce 2014. Po převzetí Inmitu společnost Avastdokončila vývoj aplikace společnost Ackee, která na jejím zdokonalování pracuje dodnes. Ve společnosti ORBIX jsme aplikaci testovali více než půl roku.

Společnost ORBIX oslavila v dubnu 2017 své patnáctileté fungování na trhu, v České republice a na Slovensku je lídrem v zajišťování služebních cest, incentivní turistiky a dalších cestovních služeb pro firemní klientelu. V roce 2016 rostla o 6 %. Současně dokázala podruhé v řadě získat prestižní ocenění Czech Business Superbrands 2017. Soutěž oceňuje nejsilnější a nejvýznamnější značky v jednotlivých oborech na trhu.

 

Klára MAJÍČKOVÁ
manažérka PR a komunikace
klara.majickova@studentagency.cz
+420 734 392 801