Nejčastější dotazy

Před cestou

Rezervace a storno jízdenky

  • Jakým způsobem je možné zajistit si jízdenku?

    Jízdenku je možné zajistit:

    - online 
    - prodejní místa a provizní partneři 
    - mobilní aplikace 
    - telefonicky – mezinárodní jízdenky 841 101 101

  • Jak stornovat jízdenku?

    Každá jízdenka má specifické stornovací podmínky, které najdete na vaší konkrétní jízdence. Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás na telefonu, prodejním místě.

  • Musím mít vytištěnou jízdenku?

    Ne, stačí znát číslo jízdenky.

  • Je možné udělat rezervaci a poté zaplatit jízdenku v autobuse?

    To možné není. Každá rezervace má dobu splatnosti, za kterou je potřeba rezervaci uhradit. Po vypršení doby splatnosti rezervace propadne. Způsoby úhrady naleznete na našich stránkách v sekci Naše jízdenky.

  • Je možné udělat rezervaci a poté zaplatit jízdenku ve vlaku?

    To možné není. Každá rezervace má dobu splatnosti, za kterou je potřeba rezervaci uhradit. Po vypršení doby splatnosti rezervace propadne. Způsoby úhrady naleznete na této stránce.

  • Můžu si koupit jízdenku bez předchozí rezervace až u autobusu?

    Ano, ale pouze pokud je volné místo v autobuse.

  • Můžu si koupit jízdenku bez předchozí rezervace až ve vlaku?

    Ano, a to i pokud je vlak plně obsazen. V tomto případě lze cestovat „na stání“. Je třeba zde počítat s přirážkou.

  • Jak si změním údaje na Kreditové jízdence?

    Po vašem přihlášení na Kreditovou jízdenku v sekci „Nastavení“ si můžete sami měnit telefonní číslo, výchozí tarif, heslo, volby pro zasílání e-mailů nebo možnost zabezpečení pomocí SMS.

    Změna jména, příjmení a e-mailové adresy je z bezpečnostních důvodů možná pouze na prodejních místech po předložení dokladu totožnosti. Při změně jména či příjmení je potřeba předložit doklad s původním jménem či příjmením (v případě svatby ideálně oddací list).

    Údaje na Kreditové jízdence není možné měnit telefonicky prostřednictvím infolinky.

  • Je možné v autobusech a vlacích platit platební kartou?

    Ne, bohužel toto není možné.

  • Je možné cestovat na jízdenku v jiný den/čas?

    Toto bohužel možné není. Jízdenka je zakoupena na určitý den a čas a proto není možné ji využít jindy.

  • Jak najdu své nástupní místo?

    Své konkrétní nástupní místo najdete na našich webových stránkách v sekci Nástupní místa.

  • Jak poznám, jestli je sedadlo po/proti směru jízdy vlaku?

    Na levé straně v pořadí vozů je úplně nahoře vidět lokomotiva. Tímto směrem vlak jede.

  • Chceme cestovat ve skupině, je to možné?

    Ano, ve vlacích i autobusech RegioJet je možné cestovat i jako skupina. Je možné vybrat si z několika možností:

    • skupiny ve vlacích: e-mail: prodej@regiojet.cz. Více informací najdete na stránce Skupiny ve vlacích.
    • skupiny v autobusech:
      1. pronájem autobusů v ČR, SR i do zahraničí: e-mail: pronajem@regiojet.cz, tel. 539 000 331. Více informací najdete na stránce Pronájem autobusů.
      2. jízdenky pro skupiny na pravidelných mezinárodních linkách: e-mail: info@regiojet.cz, infolinka: 841 101 101 (ze SR +420 841 101 101)
        Lenka Hašková – centrála BRNO, tel. 539 000 452
        Jitka Rusňáková – centrála BRNO, tel. 539 000 450
      3. jízdenky pro skupiny na pravidelných vnitrostátních linkách v rámci ČR: e-mail: info@regiojet.cz, tel.  539 000 330

Cestování dětí

  • Od kolika let může dítě cestovat v autobuse/vlaku bez doprovodu?

    Vnitrostátní linky: děti mohou cestovat bez doprovodu od 6 let

    Mezinárodní linky:

    děti od 10 let do 17 let včetně mohou cestovat samy bez doprovodu dospělé osoby (osoba, která dosáhla věku 18 let), ale jsou POVINNY před nástupem do autobusu předložit formulář Plné moci vyplněný jejich rodiči či zákonnými zástupci

    • samostatně cestující dítě ve věku 10-14 let včetně musí mít plnou moc a musí také využít dospělého tarifu

    • samostatně cestující dítě ve věku 15-17 let včetně musí mít plnou moc a může využít slevu na tarif do 26 let či ISIC

  • K čemu slouží plná moc?
    • Plnou mocí musí být vybaveno samostatně cestující dítě ve věku 10 – 17 let na mezinárodní lince. Posádka přebírá za dítě odpovědnost, proto je nutné, aby měla k přepravě souhlas rodičů a k dispozici jejich kontaktní údaje.

    • V případě, že doprovázející osoba dítěte není rodič či zákonný zástupce doporučujeme dítě též vybavit plnou mocí

    • Formulář plné moci naleznete na našich webových stránkách

  • Je možné použít autosedačku?

    Použití autosedačky v autobuse je možné, ale všechny autobusy jsou vybaveny dvoubodovými bezpečnostními pásy a je možné, že některé typy autosedaček nepůjdou stoprocentně upevnit. V našich autobusových spojích nemáme k dispozici autosedačky pro zapůjčení, je proto nutné v případě potřeby využít vlastních.

    Použití autosedačky ve vlaku není možné. Vlaky nejsou vybaveny bezpečnostními pásy a proto zde není možnost autosedačku správně zajistit.

Cestovní doklady

  • S jakými doklady můžete cestovat do zahraničí?

    Jsou pouze to: ID (občanský průkaz), cestovní pas, potvrzení o identitě oficiálně vystavené ambasádou (v případě, že klient ztratí doklady nebo je okraden).

Přeprava zvířat a zavazadel

  • Je možné přepravovat zvířata?

    Na autobusových vnitrostátních linkách lze převážet drobné zvířectvo i malá plemena psů, musí však vždy být v přepravním boxu či tašce s nepropustným dnem.

    Na autobusových mezinárodních linkách nelze zvířata přepravovat, výjimkou jsou asistenční či slepečtí psi.

    Na vlakových linkách lze převážet drobné zvířectvo i malá plemena psů, musí však vždy být v přepravním boxu či tašce s nepropustným dnem. Zvíře musí po celou dobu cesty zůstat v přepravce. Zvířata není možné přepravovat ve spacích vozech.

  • Je možné přepravovat jízdní kola?

    Ano, je to možné v našich autobusech. Kolo je přepraveno pouze pokud je složené a zabalené tak, aby nepoškodilo jiná zavazadla v zavazadlovém prostoru. Přeprava kola je garantována pouze pokud je má klient předem zakoupeno přes rezervační systém. Jinak je přeprava kol zajištěna jen v případě volné kapacity zavazadlového prostoru.

    Další informace a podrobnosti získáte na stránce.

    Ve vlacích bohužel přeprava jízdních kol možná není.

  • Jak cestovat vlakem s kočárkem?

    Kočárky musí být skladatelné a umisťují se vždy na tzv. představku v přední nebo zadní části vozu.

Pronájem autobusů

  • Chci si pronajmout žlutý autobus na zájezd/firemní akci/školní výlet/soukromou akci. Poradíte mi, jak na to?

    Doporučujeme nejprve vyplnit Formulář nezávazné rezervace žlutého autobusu. Najdete jej na našich www stránkách spolu s informacemi o pronajímaných autobusech, jejich vybavení a nabízeném servisu. Následně vás bude kontaktovat jeden ze specialistů na pronájmy autobusů a dořeší s vámi konkrétní podmínky přesně vám na míru.

    Pokud se potřebujete poradit, nebo si zjistit více informací, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu pronajem@regiojet.cz nebo telefonicky na čísle +420 539 000 331.

Na cestě

Zpoždení a servis na palubě

  • Bude na mě autobus/vlak čekat pokud budu mít zpožděním?

    Bohužel to není možné, autobusy i vlaky musí dodržovat jízdní řád. Prosíme cestující, aby přicházeli k odbavení včas.

  • Zmeškal jsem vlak./Vlak mi ujel „před nosem“, vrátíte mi peníze za jízdenku?

    Ke všem spojům je nutné se dostavit včas. V případě, že spoj nestihnete, jízdenka propadá bez nároku na vrácení jízdného.

  • Jaké jsou poskytované služby a vybavenost autobusů?

    Samozřejmostí je bezpečnostní pásy, klimatizaci a WC. Další poskytované službynajdete zde proklik Naše autobusy jsou přísně nekuřácké.

  • Jaká je dostupnost připojení k Wi-Fi síti?

    K bezdrátové internetové síti je možné po přihlášení do sítě Regiojet - zluty, je možné pouze na vnitrostátních linkách v ČR, SR a na trase Bratislava - Vídeň. 

Po cestě

Daňový doklad

  • Jak získám daňový doklad k jízdence?

    Daňový doklad je možné vytisknout po přihlášení pod Vaše číslo Elektronické, Otevřené či Kreditové jízdenky v Seznamu rezervací v detailu konkrétní jízdenky. Při zakoupení jízdenky na prodejním místě, obdržíte daňový doklad spolu s jízdenkou. 

  • K čemu slouží elektronický dotazník, který obdržíte po projetí vaší cesty?

    Elektronické dotazníky slouží pro interní potřeby k účelu sběru statistických dat a jako podklady pro zlepšování služeb a hodnocení zaměstnanců.

Ztráty a nálezy

Podněty a reklamace

  • Kde můžu podat podnět či stížnost?

    Můžete nás kontaktovat telefonicky na čísle +420 539 000 146, e-mailem na adresu reditel@regiojet.cz, či prostřednictvím formuláře.

  • K čemu slouží elektronický dotazník, který obdržíte po projetí vaší cesty?

    Elektronické dotazníky slouží pro interní potřeby k účelu sběru statistických dat a jako podklady pro zlepšování služeb a hodnocení zaměstnanců.