Nejčastější dotazy

Před cestou

Rezervace a storno jízdenky

  • Jak si koupím jízdenku na vlak nebo autobus RegioJetu?

    Vyberte si z několika možností. Svou jízdenku rezervujete i zaplatíte online v rezervačním systému RegioJet, v mobilní aplikaci, osobně na některém prodejním místě a u našich provizních partnerů.
    Jízdenku na mezinárodní autobusovou linku si zarezervujete také telefonicky na čísle +420 222 222 221.

  • Potřebuji stornovat svou jízdenku. Jak na to?

    Po přihlášení číslem jízdenky online nebo v mobilní aplikaci najdete v sekci Moje jízdenky svou konkrétní jízdenku, kterou chcete stornovat. Po rozkliknutí jízdenky se vám zobrazí storno podmínky. Každá jízdenka má specifické stornovací podmínky. Kliknutím na tlačítko Stornovat jízdenku jednoduše zrušíte.

    Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás na telefonu +420 222 222 221.

  • Musím mít vytištěnou jízdenku?

    Pokud jste si rezervovali jízdenku elektronicky, stačí znát číslo jízdenky nebo se prokážete QR kódem uvedeným na jízdence.
    Jízdenky zaplacené na prodejním místě pak budete mít samozřejmě vytištěné.

  • Je možné udělat rezervaci a poté zaplatit jízdenku ve vlaku či v autobuse?

    To možné není. Každá rezervace má dobu splatnosti, za kterou je potřeba ji uhradit. Po vypršení doby splatnosti rezervace propadne. Jak jízdenku zaplatíte najdete na stráce Způsob platby.

  • Mohu si koupit jízdenku bez předchozí rezervace až u autobusu?

    Ano, ale pouze pokud je v autobuse volné místo.

  • Mohu si koupit jízdenku bez předchozí rezervace až ve vlaku?

    Ano, a to i pokud je vlak plně obsazen. V tomto případě lze cestovat „na stání“. Je však potřeba počítat s nejvyšší vlakovou cenou a přirážkou. Ceny pro jednotlivé vlakové linky najdete v Ceníku jízdenek zakoupených ve vlaku.

  • Jak si změním údaje na Kreditové jízdence?

    Po vašem přihlášení na Kreditovou jízdenku v sekci „Nastavení“ si můžete sami měnit telefonní číslo, výchozí tarif, heslo, volby pro zasílání e-mailů nebo možnost zabezpečení pomocí SMS.

    Změna jména, příjmení a e-mailové adresy je z bezpečnostních důvodů možná pouze na prodejních místech po předložení dokladu totožnosti. Při změně jména či příjmení je potřeba předložit doklad o změně (např. v případě svatby ideálně oddací list).

    Údaje na Kreditové jízdence není možné měnit telefonicky na čísle +420 222 222 221!

  • Mohu v autobusech a ve vlacích platit platební kartou?

    Jízdenku či občerstvení na palubě autobusu či vlaku zaplatíte v této chvíli  pouze v hotovosti.

  • Jak najdu zastávku, kde mám nastoupit?

    Své konkrétní nástupní místo najdete na našich webových stránkách v sekci Zastávky.

  • Jak poznám, jestli je sedadlo po/proti směru jízdy vlaku?

    V náhledu vozu při rezervaci je na pravé straně lokomotiva. Tímto směrem vlak jede.

  • Chceme cestovat ve skupině, je to možné?

    Ano, ve vlacích i autobusech RegioJetu je možné cestovat i jako skupina. Kontaktujte nás prosím na e-mailu skupiny@regiojet.cz, telefonicky na tel. 539 000 291, případně na infolince 222 222 221. Podrobné informace najdete na stránce Skupiny ve vlacích.

    Pokud máte zájem o pronájem celého autobusu, kontaktujte nás na e-mailu pronajem@regiojet.cz, telefonicky na tel. 539 000 331. Více informací najdete na stránce Pronájem autobusů.

Cestování dětí

  • Od kolika let může dítě cestovat v autobuse či vlaku bez doprovodu?

    Na všech vnitrostátních vlakových i autobusových linkách mohou děti cestovat bez doprovodu od dosažení věku 6 let.

    Na všech mezinárodních vlakových i autobusových linkách mohou děti od 10 let do 17 let včetně cestovat samy bez doprovodu dospělé osoby, ale jsou POVINNY před nástupem do autobusu předložit formulář Plné moci, vyplněný jejich rodiči či zákonnými zástupci. Připomínáme, že samostatně cestující dítě ve věku 10–14 let včetně může cestovat bez doprovodu dospělé osoby pouze za plnou cenu jízdenky v tarifu Dospělý.

  • K čemu slouží plná moc?

    Plnou mocí vybavíte vaše dítě ve věku od 10 let do 17 let včetně pokud bude samostatně cestovat na některé z mezinárodních linek RegioJetu. Posádka přebírá za dítě odpovědnost, proto je nutné, aby měla k přepravě souhlas rodičů nebo zákonných zástupců a měla k dispozici jejich kontaktní údaje.

    V případě, že dítě necestuje samotné, ale doprovázející osoba dítěte není rodič či zákonný zástupce, doporučujeme dítě též vybavit Plnou mocí.

    Formulář plné moci naleznete na našich webových stránkách.

  • Je možné použít autosedačku?

    Použití autosedačky v autobuse je možné, ale všechny autobusy jsou vybaveny dvoubodovými bezpečnostními pásy a je možné, že některé typy autosedaček nepůjdou stoprocentně upevnit. V našich autobusových spojích nemáme k dispozici autosedačky pro zapůjčení, je proto nutné v případě potřeby využít vlastních.

    Použití autosedačky ve vlaku není možné. Vlaky nejsou vybaveny bezpečnostními pásy, a proto zde není možnost autosedačku správně zajistit.

Přeprava zvířat a zavazadel

  • Jak mohu přepravit zvíře ve vlacích RegioJetu?

    Na vlakových linkách kategorie RJ můžete zdarma převážet drobné zvířectvo i malá plemena psů. Musí být vždy umístěna v přepravním boxu, kleci či v tašce s nepropustným dnem. Zvíře musí po celou dobu cesty zůstat v přepravce. Zvířata není možné přepravovat ve spacích vozech.

    Na vlakových linkách kategorie R můžete převést zdarma malá zvířata umístěná v uzavíratelné přepravce s nepropustným dnem, velikosti příručního zavazadla. Přeprava větších plemen psů bez uzavíratelné přepravky je možná za poplatek 30 Kč. Pes musí mít nasazen náhubek, připnuto vodítko a jeho doprovod musí být starší 15 let.

    Vodicí a asistenční psy (náležitě označené a s průkazem) doprovázející osobu s průkazem ZTP, ZTP/P či cvičitele přepravujeme ve vlacích kategorie RJ i R.

    Více podrobností najdete na stránce Přeprava zavazadel a zvířat.

  • Jak mohu přepravit zvíře v autobusech RegioJetu?

    Na vnitrostátních autobusových linkách v Česku a na Slovensku lze zdarma převážet drobné zvířectvo i malá plemena psů. Musí být vždy umístěna v přepravním boxu, kleci či v tašce s nepropustným dnem.

    Na vybraných mezinárodních linkách, a to pouze na úsecích na území České republiky, Slovenska a Maďarska, přepravujeme taktéž drobná zvířata i malá plemena psů, a to do hmotnosti max. 10 kg. Musí být vždy umístěna v přepravním boxu, kleci či v tašce s nepropustným dnem.

    Na ostatních autobusových mezinárodních linkách nelze zvířata přepravovat, výjimkou jsou asistenční psi.

    Vodicí a asistenční psy (náležitě označené a s průkazem) doprovázející osobu s průkazem ZTP, ZTP/P či cvičitele přepravujeme na všech autobusových linkách.

    Více podrobností najdete na stránce Přeprava zavazadel a zvířat.

  • Jak mohu přepravit své jízdní kolo ve vlaku a v autobuse?

    Ve vlacích kategorie RJ je přeprava jízdních kol možná pouze ve vozech typu Low cost. Kapacita je omezená na 3 kola v jednom voze. Proto je nutné, abyste si předem zarezervovali místo prostřednictvím doplňkových služeb při rezervaci vaší jízdenky. Tuto možnost vám online prodejní systém automaticky nabídne po výběru sedadla v tarifu Low cost.

    Ve vlacích kategorie R přepravujeme kola pouze ve vozech 2. třídy za poplatek 30 Kč. Místo pro převoz kola je nutné předem zarezervovat při rezervaci vaší jízdenky, a to v sekci Doplňkové služby. Kapacita pro umístění kol ve voze je omezena.

    V autobusech RegioJetu přepravíte své kolo v zavazadlovém prostoru, a to jako zavazadlo, za příslušných cenových podmínek daných pro konkrétní linku. Kolo je přepraveno pouze pokud je složené a zabalené tak, aby nepoškodilo jiná zavazadla. Přepravu kola garantujeme pouze pokud si ji předem zakoupíte v doplňkových službách v online prodejním systému. Jinak je přeprava kol zajištěna jen v případě volné kapacity zavazadlového prostoru.

    Další informace a podrobnosti získáte na stránce.

  • Jak cestovat vlakem s kočárkem?

    Ve vlacích kategorie RJ kočárek převezete zdarma. Pokud jej nelze složit, bude přepraven na začátku nebo na konci soupravy. Doporučujeme, abyste si rezervovali sedadlo v těchto částech vlaku. Z prostorových a bezpečnostních důvodů může palubní personál přepravu kočárku odmítnout.

    Ve vlacích kategorie R vám kočárek přepravíme na začátku nebo na konci soupravy (okud jej není možné složit). Doporučujeme vám rezervaci sedadla v těchto částech vlaku. Vyhrazené místo pro kočárky označuje ikona kočárku. Z prostorových a bezpečnostních důvodů může palubní personál přepravu kočárku odmítnout. Přeprava kočárku je bezplatná.

Cestovní doklady

  • S jakými doklady můžete cestovat do zahraničí?

    Mezinárodní spoje RegioJetu přepravují cestující pouze s platnou ID kartou (občanský průkaz občana Evropské Unie), cestovním pasem nebo potvrzením o identitě oficiálně vystaveném ambasádou (v případě, že klient ztratí doklad, nebo je okraden).

Pronájem autobusů

  • Chceme si pronajmout žlutý autobus na zájezd/firemní akci/školní výlet/soukromou akci. Poradíte mi, jak na to?

    Doporučujeme vám nejprve vyplnit formulář Nezávazné kalkulace pronájmu autobusu. Najdete jej na našich webových stránkách spolu s informacemi o vybavení autobusů a dalších nabízených službách. Následně vás bude kontaktovat některý ze specialistů na pronájmy a dořeší s vámi konkrétní podmínky přesně vám na míru.

    Pokud se potřebujete nejprve poradit, nebo si zjistit více informací, kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu pronajem@regiojet.cz nebo telefonicky na čísle +420 539 000 331 nebo +420 539 000 323.

Na cestě

Zpoždení a servis na palubě

  • Bude na mě autobus či vlak čekat pokud budu mít zpoždění?

    Bohužel to není možné, autobusy i vlaky musí dodržovat jízdní řád. Prosíme cestující, aby přicházeli k odbavení včas.

  • Vlak/autobus mi ujel „před nosem“, vrátíte mi peníze za jízdenku?

    Ke všem spojům je nutné se dostavit včas. V případě, že spoj nestihnete, jízdenka propadá bez nároku na vrácení jízdného.

  • Jaké jsou poskytované služby a vybavenost autobusů?

    Samozřejmostí je Wi-Fi zdarma, zásuvka 230 V, bezpečnostní pásy, klimatizace a WC. Další poskytované služby najdete na stránce Servis v autobusech. Naše autobusy jsou přísně nekuřácké.

  • Jaká je dostupnost připojení k Wi-Fi síti?

    Na všech linkách žlutých vlaků i autobusů je k dispozici 100% pokrytí vysokorychlostním internetem. Wi-Fi síť se jmenuje „Regiojet - zluty“.

Garance včasného příjezdu: Včas, nebo levněji

  • Můj autobus/vlak měl zpoždění, budu mít nárok na vrácení jízdného (kompenzaci)?

    Ano, nová služba „Garance včasného příjezdu“ zaručuje cestujícím na linkách RegioJetu kompenzaci jízdného v případě zpoždění jejich spoje. Podrobnější informace najdete na stránce Garance včasného příjezdu.

  • Musím o kompenzaci žádat nebo mi je kompenzovaná částka vrácena automaticky?

    Obnos, který vám vracíme, se automaticky připíše na vaši jízdenku do 5 pracovních dnů. Částku si můžete vybrat v hotovosti na prodejním místě nebo ji použít na další jízdy vlaky či autobusy RegioJet – záleží jen na vás.

  • Kde si můžu vyzvednout vykompenzovanou částku v hotovosti?

    Kompenzaci v hotovosti si vyberete na všech prodejních místech RegioJetu a STUDENT AGENCY. Jejich seznam najdete v Kontaktech. Kompenzace nelze vybírat u provizních partnerů a zasílat na bankovní účet.

Po cestě

Daňový doklad

  • Jak získám daňový doklad k jízdence?

    Daňový doklad je možné vytisknout po přihlášení na číslo vaší Otevřené či Kreditové jízdenky v sekci Moje jízdenky v detailu konkrétní jízdenky. Při zakoupení jízdenky na prodejním místě, obdržíte daňový doklad spolu s jízdenkou.

  • K čemu slouží elektronický dotazník, který obdržíte po projetí vaší cesty?

    Elektronické dotazníky nám slouží pro interní potřeby k účelu sběru statistických dat a především jako podklady pro zlepšování služeb a hodnocení zaměstnanců. Na tento dotazník prosím neočekávejte zpětnou odpověď.

Ztráty a nálezy

Podněty a reklamace

  • Jak můžu podat podnět či stížnost?

    Můžete nás kontaktovat telefonicky na čísle +420 222 222 221, e-mailem na adresu reditel@regiojet.cz.