Díl 2. - Nabídky PDF Tisk Email
Napsal Jan Paroubek

Ve velkém ruchu, který nyní probíhá, jsme opomněli jednu důležitou věc. Naše nabídky jsme předávali krajům, představovali je na tiskových konferencích, ale zde o nich mnoho napsáno nebylo. Tímto článkem bychom tedy rádi tento nedostatek odstranili a vysvětlili, jaké nabídky jsme podali, komu a proč. Pokračování o vozidlech bude tedy připraveno až jako další díl.

Předložením nabídek jsme kraji chtěli říct zásadní věc:

"Milý krajský úřade. Existuje více zájemců o provoz než pouze České dráhy a zde je nabídka. Nejen v souladu s právem, ale i na základě zdravého rozumu se rozhodni, co je pro Tebe lepší." 
Představte si, že jdete nakoupit a v peněžence máte vlastní peníze. Pokud před vás na pult položí dva srovnatelné, ale jinak drahé výrobky, vyberete si ten levnější. Ve stejné situaci se zástupci kraje, kteří hospodaří se svěřenými penězi z Vašich daní - s penězi svých voličů, rozhodli, že si vyberou výrobek dražší a navíc méně kvalitní. Měli si říct... Jak zjistím, co je opravdu lepší? Měli si stanovit vlastní podmínky (dobré pro kraj a jeho obyvatele, kteří železnici používají) a vypsat výběrové řízení. Pak rozhodnout, jaká služba a za jaké peníze opravdu lepší je.

Co jsme nabízeli:

Všechny naše nabídky pro kraje vykazují tyto shodné parametry:

  • - jsou definovány pro desetileté období platnosti smluvního vztahu
  • - nabídky buď obsahují všechny tratě, na kterých o dopravci rozhoduje příslušný kraj (Ústecký a Olomoucký), nebo vybrané tratě dle vlastního výběru objednatele (Plzeňský a Jihomoravský)
  • - na všech tratích nabízí provoz nových moderních nebo modernizovaných vozidel
  • - předpokládají odbavení cestujících v tarifu, jehož základní sazba je o cca 10-15% nižší, než sazba ČD
  • - nabídky obsahují návrh smlouvy s objednatelem, která vychází z povahy smluv uzavřených na základě výběrových řízení – tzn. maximální garance dopravce a navazující smluvní pokuty (garance dochvilnosti, dodržení přestupních vazeb, stanoveného řazení vlaků, čistoty a vybavenosti interiéru) a záruky za dobré plnění zakázky
  • - nabídky garantují rozšířené palubní služby pro cestující (např. internet ve vlaku zdarma, denní tisk zdarma pro cestující v první třídě apod.

Rozsáhlá dokumentace nabídek řeší podrobně personální, vozidlové, údržbové, odbavovací, informační zajištění provozu, její součástí jsou i koncepce bezpečnosti, marketingu. Rovněž obsahují zcela nové podmínky pro vztah s objednateli, pro kraje významně výhodnější, než jsou (krajem) v současnosti uzavírané smlouvy s ČD. Součástí každé nabídky je podrobný popis plnění zakázky, stanovení kvalitativních standardů a závazků dopravce, záruky za vzorné plnění, kalkulace cen a další smluvní podmínky.

Ústecký kraj

V září 2009 schválilo zastupitelstvo Ústeckého kraje dokument, ve kterém jasně stanovilo pravidla pro objednávku regionální dopravy v Ústeckém kraji (ke stažení jako bod 38 a jeho přílohy na: http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=450018&id=1649185&p1=94806)

Na tento dokument reagoval RegioJet nabídkou, která naprosto sleduje zadání (tj. strategický dokument kraje): respektuje rozdělení do provozních souborů, rozsah dopravy, nabízí provoz na všech tratích v těch provozních souborech, kde bude dopravce vybírat právě Ústecký kraj.

Za provoz na vymezených tratích jsme požadovali 395 mil.Kč ročně, České dráhy původně 493 mil.Kč, později svojí nabídku (zhruba o 40 mil.Kč) zlevnili. Naše nabídka tak garantovala kraji úsporu zhruba 60 mil.Kč.

Plzeňský kraj

Rada Plzeňského kraje dne 7. září 2009 schválila strategii postupného vypisování výběrových řízení. Velmi chytře a logicky byly vytvořeny tři provozní soubory, na první z nich bylo následující den vyhlášeno řízení na výběr dopravce.

Nabídku ve výběrovém řízení jsme odevzdali v termínu (tj. 19.10.2009). Kraj však nabídky uchazečů ani neotevřel (nakonec jej vůbec nezajímalo, co nabízí jednotliví dopravci na trhu) a výběrové řízení zrušil.

Následně jsme podali stejnou nabídku mimo režim výběrového řízení a vyzvali kraj k zahájení soutěžního dialogu. Kraj však neměl zájem o dialog s jinými uchazeči než s Českými drahami a následně schválil a uzavřel smlouvu pouze s nimi.

Naše nabídka garantovala cenu úhrady prokazatelné ztráty 88,20 Kč/km. Vzhledem k tomu, že kraj zveřejnil náklady, které na dotčených tratích vykazují ČD – 148 Kč/km, lze úsporu naší nabídky hodnotit zhruba ve výši 40 mil.Kč ročně (naše nákladová cena byla 118 Kč/km).

Jihomoravský kraj

Práce na nabídce pro Jihomoravský kraj započala už v roce 2008. Na jaře tohoto roku jsme prezentovali kraji dopravní studii, která naznačila možnosti obrovských úpor v příměstské dopravě při použití moderních železničních vozidel.

Během jednání (zápis ZDE) se zástupci JMK a společnosti Kordis, která je koordinátorem dopravy v JMK, byl nakonec vydefinován provozní soubor linek S1, S2 a S3, který byl předmětem nabídky. Smyslem takto vymezeného provozního souboru byla, kromě nastavení konkurenceschopné velikosti zakázky, srovnatelnost s nabídkou Českých drah. Tuto nabídku kraj chtěl a my jsme ji podle jeho zadání připravili. K závazné nabídce jsme přiložili i indikativní nabídku, ve které jsme nastínili další možnosti, čeho by šlo v JMK dosáhnout s použitím některých nových technologií.

Olomoucký kraj

Naše Olomoucká nabídka je z této série poslední. Kromě provozu na všech tratích jsme pro kraj vypracovali novou technologii dopravy na páteřních tratích, která cestujícím zaručuje podstatné zlepšení služeb (pravidelné taktové jízdní řády, nové přímé vlaky v nejdůležitějších směrech, výrazné zkrácení jízdních dob).

Cena Českých drah v Olomouckém kraji je 93,65 Kč/km, naše cena je 91,15 Kč/km.

Protože se krajští politici v Olomouci snažili podvodně manipulovat s cenou ČD a uměle ji v prohlášeních do médií snižovali (až na úroveň 58 Kč/km), o skutečné ceně ČD se můžete přesvědčit zde v přiložené tabulce, která byla přílohou usnesení vlády č.1132 – zvýrazněný sloupec ukazuje cenu Českých drah v jednotlivých krajích.

Tolik o našich nabídkách pro kraje. Příště se opět vrátíme k pokračování o vozidlech.

Předchozí díly seriálu:
1. díl - Výběr vozidel I

 

Komentáře a dotazy k produktu  

 
+5 # RE: Díl 2. - NabídkyMára 2009-12-11 14:56
Takže rozumím tomu dobře, že pro karlovarský kraj - žádná nabídka od SA nebyla?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+6 # RE: RE: Díl 2. - NabídkyPrachy 2009-12-23 23:20
Ano, správně, protože v Karlovsrském kraji existuje na dráze konkurence, to se ale nikde nedočtete, všude jen vidíte, že kraje stáhly nabídky, hejtmani nás okrádají o miliardy atd... Zde, v KV kraji jezdí na dvou regionálních tratích VIAMONT a také sem zajíždějí vlaky z Německa - ať DB nebo Vogtlandbahn... VBG sem jezdí s jednotkami Siemens Desiro a upřímě to taky žádná extra pohodlná jízda není...Myslím, že by od RJ (RegioJetu nebo Radima Jančury) bylo fér, kdyby informoval i o tom, že ne všude je stále monopol...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # RE: RE: RE: Díl 2. - NabídkyDeiv 2010-06-07 00:16
Malé upřesnění. Na webu Jančury se toto nikde nedočtete. v platném JŘ vydávaném dnes SŽDC (=majitel většiny kolejí) i dříve ČD se toto běžně uvádělo. Stačí se kouknout na "Dopravce" u jednotlivých tratí, to je ta společnost, která ke uváděna v JŘ nad stanicemi a to za lomítkem (většinou jsou tam ČD, a. s.). Popř. je v hlavičce vlaku uvedena poznámka nízkých čísel a vysvětlena pod tabulkou (např. pozn. č. 4 v JŘ tratě 013), ale to jen tak na okraj. Jinak zcela souhlasím s poslední větou.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # o 10 - 15% nizsi tarifSnaky 2009-12-11 22:20
Dobry den, zajima me jak se nizsi tarif promitne do celkove ztraty. Jinymi slovy pokud bude jizdenka levnejsi budou pri stavajich poctech cestujicich nizsi trzby... coz muze i pri nizsich nakladech znamenat vetsi ztratu. Pocitate tedy s tim ze se pocet prepravovanych osob navysi?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+3 # RE: o 10 - 15% nizsi tarifFrantišek Adolf 2010-01-06 13:56
Dám jeden příklad. Na trati 036 Liberec - Tanvald - Harrachov docházelo k úbytku cestujících a k úbytku spojů. Pro rok 1998 ČD připravily jízdní řád, kde zmíněnou trať mělo obsloužit již pouze cca 15 párů vlaků. Poslední spoje měly vyjíždět kolem 19. hodiny. V roce 1998 převzala vozbu vlaků a trať do pronájmu firma GJW. Nabídlo se vyšší množství vlaků, konkrétně 25 párů vlaků, pozdně večerní spoje a nižší ceny, než na ČD. Cestující se do vlaků vrátily a trať 036 se stala nejvytíženější regionální tratí v Libereckém kraji. Ačkoliv jízdné bylo nižší, nedá se hovořit o tom, že by tržby byly menší, než dříve na ČD. Spíše naopak. Zde tedy došlo pouze k lepší nabídce spojů a přípojů a k lepší nabídce jízdného. Provozované soupravy byly stejné, stále 810+010.
Nebudu zde dále rozvíjet dohady o fungování či nefungování GJW, to stejně již dnes nikdo nevyřeší. Ale z tohoto případu je vidět, že lepší nabídka prostě funguje. Pokud by došlo zejména ke zlepšení vozového parku, cestujících by zjevně na železnici přešlo daleko více. K tomu je samozřejmostí i dodržení zajímavých nabídek v oblasti tarifu i doplňkových služeb.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+6 # RE: Díl 2. - Nabídkyhalalik 2009-12-13 11:59
Mno, a co sem prdnout odkazy na ty, např. skeny, předaných nabídek? Nepředpokládám, že je to něco tajného, když už je to pasé.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-6 # re. nizsi tarifBrabecek 2009-12-20 11:36
podle mě to má pan Jančura dobře spočítané a zajisté očekává mírné navýšení počtu cestujících a hlavní rozdíl je v tom, že ve firmě pana Jančury nebudou lidé, kteří by byly pro firmu prodělační, a také nejspíš RegioJet nebude tolik rozhazovat jako ČD. Právě tohle rozhazování ni ČD vadí asi nejvíc, protože to, že české dráhy mají na trhu monopol, a že mu nikdo nedělá konkurenci ví všichni a prto nechápu, na co ČD potřebují reklamu, asi proto, aby lidé jezdily jenom s českými drahami. ale to je samozřejmos, protoře mě ani nenapadne, že když jedu vlakem, že to nejsou české dráhy, protože vím, že v republice jsou asi ještě dva ,nebo tři provozovatelé, kteří provozují někde jednu linku.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: re. nizsi tarifDeiv 2010-06-07 00:38
Podle mne reklama směřuje hlavně k obecnému ježdění vlakem, nikoli jezděte s ČD. V současnosti jsou snad dvě tratě, kde by jezdilo více dopravců (nebudu počítat krátký souběh v Trutnově, kde pak ČD a Viamont jedou každý na jinou trať). To, že je "snad dva nebo tři dopravci, kteří provozují někde jednu linku" právě vychází z mylného názoru, který tady protlačuje pan Jančura, že je pouze ČD a my proti nim bojujeme. Před Jančurou tady byli i další. Některým se daří lépe, některým hůře, někteří již skončili (a ne vždy je vytlačili ČD!). V době psaní Vašeho příspěvku to byli:
* Viamont (provozoval 4 tratě: Sokolov-Kraslice + na jeho licenci jezdil Vogtlandbahn tuto trať do Německa, K. Vary-M. Lázně, Trutnov-Svoboda nad Úpou a Trutnov-Královec).
* JHMD provozující 2 úzkorozchodky v okolí J. Hradce (včetně kolejí).
* Veolia (trať 293 ze Šumperka, ve skutečnosti jsou to však 2 tratě Šumperk-Kouty a odbočka Petrov-Sobotín)
* OKD-Doprava (Vrbenka = Milotice nad Opavou-Vrbno p. Pradědem) Ten ale již nefunguje, dopravu převzal Viamont.
* Railtrans (provozuje zejména nákladní dopravu a příležitostné jízdy, ale na jeho licenci jezdil SBE Žitava-Liberec a doposud jezdí Žitava-Varnsdorf - je to de facto pár metrů a pokračování po trati do Eibau.
* Několik dalších dopravců, kteří jezdí historické jízdy, muzejní provoz atd.
* V minulosti jezdil ještě GJW do Tanvaldu, ale ten to včas před zimou vzdal, i knihy, které zrovna nefandí ČD přiznávají, že by měl asi problémy se sněhem. Ale aspoň pomohl trať trochu "rozhýbat".
Jak vidno, není to 2-3 společností po jedné "lince". Skutečná konkurence (několik společností na jedné trati) bývala však jen Liberec-Žitava (ČD/SBE) nebo je ještě Sokolov/Kraslice (ČD/Viamont). A pak třeba Žitava-Varnsdorf (ČD/SBE), Trutnov hl. n. - Trutnov-Poříčí (CD/Viamont) a pár dalších.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: RE: re. nizsi tarifDeiv 2010-06-07 00:51
Podle mne ale skutečná konkurence nikdy ve většině míst nebude. Je iluzí se něco takového domnívat. Pokud už by dejme tomu existovali na jedné trati 2 dopravci, tak oba nemůžou jet ve stejný okamžik. To lze jen dejme tomu na dvojkolejkách, že by každý jel po jiné koleji. Ale to by asi zase nepřipustil SŽDC (=majitel kolejí a "sestavovatel" jízdního řádu), aby plánovaně jel jeden dopravce no nesprávné koleji a blokoval opačný směr. Nevím jak jiní, ale já pokud použiji vlak k dopravě do práce nebo i na výlet, tak se budu orientovat podle JŘ. A pokud budu dělat od 8 hodin po nějaké lokálce pojede vlak tak, že to na 8 stihnu do práce tak nepojedu o půl hodiny pozdějším vlakem jiného (čti lepšího) dopravce, protože přijdu pozdě do práce ani o půl hodiny dřívějším vlakem, to se radši prospím. konkurence by mohla být např. v Ostravě, kde jeden dopravce by jel Ostrava-Svinov - Č. Těšín přes Bohumín a druhý přes Havířov, obě tratě jsou zhruba stejně rychlé a zhruba stejně dlouhé. Pak si vyberu toho, který se mi více líbí. V Praze by to při troše dobré vůle byl vlak jedoucí z Masaryčky do Hostivice přes Ruzyni a druhý z hlavního do Hostivice přes Zličín. Tam je ale rozdíl ve vzdálenosti asi větší. Podobně Praha-Beroun podél Berounky a přes Rudnou. Tam je zase zřejmě rozdíl v době jízdy. Na jižní Moravě pak Brno - Jihlava (nebo H. Brod) přes Třebíč nebo přes Žďár. Možná by se našlo ještě pár relací, ale musel bych dlouho přemýšlet.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+2 # O 15% levněji...Dvorin 2009-12-23 22:57
A těch "10 - 15 %" se vztahuje na základní tarif ČD? Jestli ano, tak by pro většinu cestujících, využívajícich In-kartu, vlak zhruba o 10-15% zdražil. Opravte mne, mýlím-li se.

Pochybnou liberalizací dopravy na našich železnicích zůstala Českým Dráhám "na triku" armáda stavědlářů, závorářů a jiných pracovníků, jejichž služby by využívalo i SA (zajímavá zkratka...), ale nemuselo by za to platit adekvátní náhrady, obdobně jako za užívání nádražních budov. Ono to s tím férovým konkurenčním bojem není až zas tak horké.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+3 # RE: O 15% levněji...Zippich 2009-12-30 13:58
Dopravce nabízí cenu za km, kterou chce po kraji. Na něm pak je, aby naplnil soupravy a přitáhl lidi. Hlavní zátěří ČD nejsou závoraři, ale platy trubců ve zlatém paláci u Vlatvy, kteří zase přehrávají peníze svým kamarádům, např. na tzv.modernizaci vozidel. To jsou černé díry.
A závoraři? Ti jsou součástí SŽDC, která pronajímá vlakovou cestu všem dopravcům, jak je to v Evropě a mělo by to být i u nás.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-3 # RE: RE: O 15% levněji...lokalka 2010-01-18 03:51
A závoraři? Ti jsou součástí SŽDC, která pronajímá vlakovou cestu všem dopravcům, jak je to v Evropě a mělo by to být i u nás.

Zippich vždyť Vy nevíte o čem píšete!!Kamarád pracuje jako panelový výpravčí(hradlář) a hádejte kdo ho platí a koho má ve smlouvě??ČD žádné SŽDC,pletete jabka a hrušky,75%vašich komentářů podle toho také vypadá.Připomínáte mně dr.Sládka.....Sedněte si a prostudujte alespoň poměry u ostatních dopravců jinak se vždy najde někdo kdo vás nějak setře.

A stran RegioJet:zveřejněte tedy nabídku,kterou jste podaly v tendru u krajů ať můžeme zhodnotit jak nás voliče hejtmani vypekli a okradli.Nedivil bych se,kdyby to udělali sami hejtmani.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: RE: RE: O 15% levněji...František Adolf 2010-01-19 09:59
Ve smlouvě a na výplatnici má sice ČD, a.s. Ovšem v jeho případě dochází ke vzájemkování mezi ČD, a.s. a SŽDC, s.o., kdy 100% nákladů hradí právě SŽDC. To si totiž u ČD objednává zaměstnance - operátory, kteří řídí provoz. Pokud si něco objednám, musím to i zaplatit.
Někde 100% SŽDC nezaplatí, protože operátor provádí třeba z 20ti % komerční činnost apod.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # základní chyba Jančury a jeho lidístarý praktik 2010-01-16 18:53
Základní a nějvětší chybou Jančury a jeho zaměstnanců je jejich zpanštělost a hraná ukřivděnost, s níž neustále jen na někoho žehrají, že jim škodí a křivdí, ale přitom v železniční dopravě Jančura sám zatím nic neukázal ani jako osoba (na to zřejmě nemá kvalifikaci), ani jako firma SA (resp. RJ), v níž zaměstnává minimálně jednoho skutečně kvalifikovaného odborníka (o těch ostatních v tomto směru dost pochybuji). Jiní čeští "privátní" železniční osobní dopravci přitom v pohodě fungují a žádná kritika vztahů s "kraji" ani ze strany jejich, ani ze strany "krajů", kde osobní dopravu provozují, není nikde slyšet ani vidět.
Jančura a jeho "melodybojs" měli (a v podstatě stále ještě mají) dost možností ukázat, zda jsou vůbec něco v regionální železniční dopravě schopni produkovat - aktuálně třeba v Královéhradeckém kraji, který od 1. řádné změny j.ř. 2009/2010 zastavuje osobní dopravu například na trati Opočno pod Orlickými horami - Dobruška, nebo víkendovou osobní dopravu na trati (Bakov nad Jizerou -) Dolní Bousov - Kopidlno: kdyby třeba tam Jančura prakticky prokázal, že je schopen provozovat dopravu nejméně v takové kvalitě, jako ji tam dosud provozovaly ČD, a přitom navíc levněji, měl by nárok se ozývat - takto z jeho aktivit pouze čiší snahy "přisát se na vemena státní pokladny" a urvat něco z "dotací" do veřejné osobní železniční dopravy pro svoji firmu na základě pouhých ničím konkrétním nepodložených slibů.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+3 # RE: základní chyba Jančury a jeho lidíFrantišek Adolf 2010-01-19 09:54
Čistě jen na dvouch tratích se toho moc ukázat nedá. Myslím se, že zmíněné tratě by šlo spíše provozovat pouze společně s ostatními, pokud chcete dodržet nějaký standard kvality. Tyto tratě jsou takové, kde vám vlak jede 4x tam a zpět a nevytížíte dostatečně jednotky na jejich splácení. Ovšem nepopírám, že se starším vozovým parkem se tyto tratě dají provozovat. Podívejme se např. na JHMD či Viamont u Svobody n. Úpou.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-3 # RE: základní chyba Jančury a jeho lidíkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2010-03-07 06:24
ty hnupe, pro tebe je závazná nabídka nedostačující ? To si má koupit vlaky ejste predtim nez to vyhraje aby TOBE ty vole neco dokazal ? Co ses to za debila ?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+2 # RE: RE: základní chyba Jančury a jeho lidíDeiv 2010-06-07 01:02
Zkusím reagovat klidně na tuto zajímavou reakci. Pokud to myslí s ježděním doopravdy, tak si nějaké bude muset koupit nebo minimálně pronajmout ještě před nabídkou (což sám nakonec zjistil a několik (nevím kolik) jich má. Jejich schválení drážním úřadem, aby mohl jezdit plnohodnotně na našich drahách nějakou dobu trvá a podle mého odhadu to je delší dobu než od výhry. Pokud vím, změna dopravce je rok před vydáním JŘ. Vzpomeňte, jaké problémy mělo pendolino s rušením. A i kdyby se SA zaručovaly, že jejich vlaky rušit nebudou, tak drážní úřad jim to neuvěří dokud si to důkladně nevyzkouší. A nevím, zda jim některý kraj přiklepne provozování dopravy na svých tratích jenom na základě řečí "klidně nám dejte tuto trať, však my už nějaká vozidla sežemneme".
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-4 # Už to ukázal autobusamaVáclav 2010-07-08 14:58
Vážený,

trocha kritiky nikdy neuškodí, ale co je moc je moc. Psát tu že pan Jančura nic nedokázal je podobné jako by jste napsal že Paroubek tancoval na Czechteku.. V každém větším městě na autobusovém nádraží narazíte na žlutý autobus. Pan Jančura dokázal vybudovat firmu, která velmi slušně vydělává, funguje bez státních dotací, narozdíl od většiny dopravců, kteří se transformovali z ČSAD a jsou na těchto penězích existenčně závislí. Nabízí nesrovnatelný komfort, nesrovnatelné ceny a s většinou konkurence disponuje nesrovnatelným vozovým parkem, co do kvality, tak i kvantity. S provozem na regionální trati jste taky úplně vedle. Co na tom má pan Jančura podle Vás dokazovat? Kraj zrušil pro tyto tratě dotace, takže ČD to provozovat nechtějí (stálo by je to peníze) a podle Vás na to hnedka má skočit RegioJet a hned začít prodělávat na tom kde konkurence pošlapala co šlo? Takové praktiky si můžou dovolit právě jen ČD kde se to ztratí. Mimochodem, mám takový pocit, že již příští rok začne RegioJet provozovat dálkové vlaky nezávislé na dotacích, ale nechme se ještě překvapit. Pokud vím, tak ČD bez dotací provozují pouze Pendolina a vzhledem k tomu že i na nich prodélávají což svědčí o jejich podnikatelském talentu, tak bych dopravu nabídl i jiným. Možná RegioJet nejsou zkušení ostřílení železničáři (učený z nebe nespadl), ale určitě to nebude černá díra pro státní pokladnu, jakou jsou ČD.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+3 # RE: Už to ukázal autobusamaMiloslav Marek 2010-07-08 23:43
ČD je od začátku roku v zisku ale to se na stránkách SA určitě nedozvíte. Viděl jsem leták SA plný nářků nad ČD nebo kraji, přitom jsem stál u výběrového řízení v LBC a pan Janžura zájem neprojevil! On tento zájem ani projevovat nad nějakou malou tratí nebude, Pan Janžura chce jen ty výnosné a na tyto tratě dotace nepotřebuje, v tom máte pravdu. Nevím kde jste vyčetl, že Pendolíno prodělává ale i v tomto s vámi nesouhlasím bo jsou mé informace přímo od zdroje a né z médií. Tratě, kde je Pendolíno nasazováno jsou z 95% výnosné a kraj hradí jen ty, které prodělávají a určitě nehradí tyto hlavní tratě, které v podstatě živí ČD. Panu Janžurovi nikdo jeho podnikání nebere ale u vlaků je to opravdu jiné, zvláště když ze začátku ukazoval soupravy, které nebyli schváleny drážním úřadem a jak to může dlouho trvat jsme mohli vidět všichni na Pendolínu. V podstatě tento pán udělal pár chyb ale sebekritikou moc netrpí, lepší je totiž ukazovat na druhé.ČD uzavřela smlouvy na obnovu vozového parku v hodnotě ca 4miliard, takže již brzo vyřadí převážnou část zastaralého vozového parku:o)Nebýt ČD, tak by ani nevznikla nová česká el.lokomotiva,která se právě testuje na nákladních vlacích. Na jaře jsem viděl tohoto pána jak tvrdí, že zabere 30% trhu se zájezdy. Tak pořád čekám na tu Mallorku za 4500kč(jeho slova!), prostě na tu revoluci v cestování ale jak je vidět, řeči tohoto podnikatele jsou daleko rychlejší než skutky. Možná za to ale mohou opět kraje a bude následovat další žaloba. Tento pán bezesporu něco dokázal ale jak se říká...každý se má držet toho, čemu rozumí a všeználka jsem ještě nepotkal.Ono by to mohlo dopadnout poté jako na trati LBC - Zitau, kde se budou zavírat nádraží, protože soukromníkovi stačí prodej jízdenek přímo ve vlaku, takže čekárny a vše co k dráze jako takové patří zmizí v nenávratno. Lidi budou mít své vytoužené nové vlaky ale v životě je pokaždé něco za něco a honba za penězi nás všechny šťastnými rozhodně neudělá!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-1 # RE: RE: Už to ukázal autobusamaVáclav 2010-08-18 18:29
Že pendolino prodělává jsem vyčetl zde : www.zelpage.cz/zpravy/7776

Mallorka 2 osoby za 10990 s polopenzí 6 dní v hotelu s dopravou autobusem. t.j. 5495 na osobu. To se mi nezdá moc drahé. Uznávám, že je to o 1000 více než bylo avizováno, ale snaha tady je..
viz.: dovolena.cz/.../...

ČD se po dvaceti letech zmohli na nákup nové lokomotivy. Budeme jim tedy pět slávu až do nebe... (Pravda objednali ji dříve, ale vývoj chvilku trvá, že..) A kdyby fungovala konkurence, tak by taky musela nakoupit nějaká vozidla. Kde není poptávka, tam se nic nového nevyvine.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
-1 # RE: RE: Už to ukázal autobusamaVáclav 2010-08-18 18:33
Pan Jančura nepotřebuje trpět sebekritikou, protože se STUDENT AGENCY dostal tato ocenění:
3. nejobdivovanější firma v České republice (CZECH TOP 100 - 2009)
1. nejobdivovanější firma v oboru Doprava, pomocné dopravní služby a cestovní kanceláře (CZECH TOP 100 - 2009)
Nejlepší autobusový dopravce v České republice (TTG Travel Awards 2008, 2009, 2010)
2. nejlepší IATA agentura v České republice (TTG Travel Awards 2008)
5. nejobdivovanější firma v České republice (CZECH TOP 100 - 2008)
1. nejobdivovanější firma v oboru Doprava, pomocné dopravní služby a cestovní kanceláře (CZECH TOP 100 - 2007)
Deloitte Technology Fast 50 (2007)
Superbrand České republiky (2006)
4. nejobdivovanější firma v České republice (CZECH TOP 100 - 2007)
1. nejobdivovanější firma v oboru Doprava, pomocné dopravní služby a cestovní kanceláře (CZECH TOP 100 - 2007)
Nejlepší autobusový dopravce v České republice (TTG Travel Awards 2007)
Nejlepší IATA agentura v České republice (TTG Travel Awards 2006)
Nejlepší autobusový dopravce v České republice (TTG Travel Awards 2006)
Podnikatel roku 2005, dle Ernst&Young
5. nejobdivovanější firma v České republice ( CZECH TOP 100 - 2006)

a na závěr si prosím přečtěte, jak se majitel STUDENT AGENCY (nebo regiojetu) vlastně jmenuje ať mu tady aspoň nekomolíte jméno, když už vám tu poskytl místo pro komentář.

A to je prozatím tak asi vše... Děkuji za pozornost
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # RE: RE: RE: Už to ukázal autobusamaMiloslav Marek 2010-08-18 19:37
ČD nakupují nové soupravy nebo vagóny každý rok ale to se dočtete jen na stránce ČD. Lokomotivy se určitě nedělají jako autobusy po tolika kusech za rok, takže vnucovat veřejnosti, že se dá tak velký vozový park vyměnit za pár let je značně nefér! Hraje v tom roli více aspektů ale tak velký prostor zde zase nemám abych vypisoval úplně vše a zvláště nepovedené dělení tak velké firmy jako je ČD, které probíhá dodnes a spousta vlků ještě čeká na svou kořist. Jsem velmi rád, že díky ČD vyjede nová česká lokomotiva, která bude reprezentovat Českou republiku i v zahraničí,kde bude i nasazována. ČD podporují české firmy a v tom není nic špatného, spíš dlouholetá tradice. Jak je ale vidět, asi by měl každý v závěru komentáře poděkovat za tento prostor, fakt úsměvné:o) Je vidět, že jste přímo od SA:o) Vlastním rovněž pár webů a určitě tam nenapomínám své zákazníky a taky jim nevnucuju nějaké ocenění, kterých má ČD znatelně více i když asi jiného druhu. Konkurence na železnici je až na vyjímky zhola nemožná, zvláště na jednokolejné trati. Chtěl bych vidět jak v jednom směru odjíždí ve stejnou dobu 2 dopravci. Jak jsem již psal, každý se má držet svého kopyta a pokud říkáte konkurenční prostředí tomu, že se dá nyní z Liberce dostat do Prahy až na pár spojů jen SA, tak Vám jménem spousty naštvaných spoluobčanů děkuji za velký výběr dopravců v tomto směru. Hlavně že tu máme konkurenční prostředí a super ceny, které vystoupali hned po obsazení tohoto spoje. Závěrem děkuji za tento prostor:o)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: RE: RE: Už to ukázal autobusamaBob 2010-08-23 21:37
Naprosto souhlasím. Ocenění je spousta. Činy hovoří nejlépe a za vše.
Stejně bych rád viděl, kolik těch, co tu tak kritizují pana Jančuru a jeho práci, jezdí žlutejma autobusama. Nevím proč, ale něco mi říká, že většina. A také jsem přesvědčen o tom, že pokud RegioJet dosáhne toho, za čím jde, že ti kritici si koupí ten lístek a s touto firmou stejně pojedou. Možná ne hned, ale časem určitě
Panu Jančurovi a jeho firmám věřím a fandím.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: Díl 2. - NabídkyLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL 2010-03-07 08:48
pane K, se starým praktikem plně souhlasím, není problém požádat firmu Stadler bo Siemens, aby udělala předváděčku. sice by ho to něco stálo, ale svůj efekt by to mělo. Jinak hospodaření SA je založeno na obrovské reklamě, tudíž bych se nedivil, kdyby tohle všechno byla obrovská šaškárna. Nebo jestli to je opravdu jen "otázka cti" jak Jančura sám tvrdí?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: Díl 2. - NabídkyFrantišek Adolf 2010-03-07 09:55
Čtu komentáře a nestačím se divit. Vše záleží na výběrových řízeních. Pokud proběhnou, vzniknou z toho kontrakty na 10 či 15 let. Z podepsané smlouvy vznikne teprve objednávka na dodávku vozidel a sjedná se financování. Předem můžete vše pouze předběžně domluvit, udělat jakési předsmlouvy apod. SA dělá co může a divím se, že někdo dokáže zpochybnit jejich podnikání. Např. ČD v Libereckém kraji teprve po podpisu smlouvy vyhlásilo VŘ na dodávku nových vozidel (předpokladem je asi vítězství firmy Stadler vyplývající z již uvedených článků s vozidly RS1). Myslíte si, že ČD šáhnou do kapsy a budou mít 900 mil. Kč na nákup 16ti těchto jednotek? Kdepak, financování je domluveno zároveň se smlouvou na provozování vlaků. K tomu potřebují právě smlouvu.
Podle mě zde negativně hodnotí firmu SA pouze ten, kdo se bojí konkurence. SA totiž již v autobusové dopravě ukázala, že na to má. Železniční doprava je sice úplně jiná, ale jedno je stejné. A to umění podnikat. ČD zatím podnikat neumí a to už z toho důvodu, že k tomu vlastníkem, tedy státem, nejsou tlačeny.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+5 # NabídkyMiloslav Marek 2010-04-01 20:47
Přečetl jsem si komentáře a nestačím se divit nad podjatostí některých nezasvěcených vůči Českým Drahám. Tak za prvé - České Dráhy zadají v tomto roce výběrová řízení na modernizaci vozového parku v částce ca do 20miliard. Takže tyto smlouvy s kraji umožnili Českým Drahám poprvé v historii výraznou modernizaci svého vozového parku! Za druhé - Kraje do podepsání těchto smluv dlouhodobě podfinancovávali České Dráhy, platili jen 50Kč na vlakokilometr! Za tuto sumu nebylo možné ani uvažovat o nákupu nových souprav. Za třetí - Křičení tzv. firmy Student Agency je zcela nehorázné, protože jejich nabídky nebyli zdaleka tak lukrativní jak prezentují! V Libereckém kraji vyhrála výběrové řízení společnost Ariwa(anglická společnost se zastoupením v Německu), která dostala trať Liberec Zitau na 15let. Student Agency měla rovněž možnost ucházet se o tuto trať ale asi pro ně nebyla dost lukrativní. Tato společnost nehraje vůbec fér a jsem moc rád, že spousta lidí se nenechá zastrašit soudy a stížnostmi této společnosti... A úplně nakonec pro ty co neustále opakují jen média... České Dráhy se dostali poprvé po dlouhé době do zisku!!!!! To Vám ale uřvaný šéf Student Agency vykládat určitě nebude:o)
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # pardubický krajKRAAH 2010-05-12 19:09
viděl jsem vlaky vaší společnosti stát v olomouci, tak jen můžu doufat, že se brzo dostanaete i k nám na vysočinu a do východních čech.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # RE: Díl 2. - NabídkyBob 2010-06-09 15:15
No nevím,ale když čtu komentáře (u tohoto článku), tak se mi vybavuje parta chlápků v hospodě u piva. Hlavně příspěvek "základní chyba Jančury a jeho lidí" — od starý praktik.
Kritizovat umí každý, ale ne každý v životě dokázal alespoň 1/10 toho, co Radim Jančura nebo jemu podobní "dravci" . Nezastávám se ho - uznávám každého, kdo v životě něco dokázal. A on je jeden z těch, který z nuly vybudoval firmu - firmy, kterým o něco jde a v neposlední řadě zaměstnává nemalý počet zaměstnanců.
A vy kritici, jak jste na tom?
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+1 # RE: RE: Díl 2. - Nabídkyranger90 2010-06-15 12:38
Nemohu než nesouhlasit s Bobem, myslím že pokud vysloveně hulákáte na jednu firmu, která se o něco snaží tak byste měli alespoň zkusit se vcítit do situace toho koho kritizujete... řečeno jinak zkuste vytvořit vlastní koncept dopravy... vozy, jednotky, kde, za kolik to utáhnete, jaká bude cena pro cestujícího potažmo pro kraj a pak hodnoťte!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+2 # RE: RE: RE: Díl 2. - NabídkyMiloslav Marek 2010-06-15 14:24
Je pravda, že tato diskuze připomíná hospodské tlachání. Nikdo panu Janžurovi nebere jeho umění v podnikání. Jde jen o to, co se tento pán snaží vnutit české veřejnosti. V Liberci mu nikdo nebránil účasti ve výběrovém řízení ale neučinil tak i když mohl a dokonce byl i osloven. Ve spoustě krajů již dávno jezdí tzv soukromníci a České Dráhy jim nikterak nebrání a dokonce tuto konkurenci dle slov generálního ředitele vítají. Proč tuto konkurenci vítají? Protože každý kraj poté může srovnávat a to do té doby nebylo možné...
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
+2 # RE: RE: RE: RE: Díl 2. - NabídkyBob 2010-06-16 15:13
Citace Miloslav Marek:
Je pravda, že tato diskuze připomíná hospodské tlachání. Nikdo panu Janžurovi nebere jeho umění v podnikání. Jde jen o to, co se tento pán snaží vnutit české veřejnosti. V Liberci mu nikdo nebránil účasti ve výběrovém řízení ale neučinil tak i když mohl a dokonce byl i osloven. Ve spoustě krajů již dávno jezdí tzv soukromníci a České Dráhy jim nikterak nebrání a dokonce tuto konkurenci dle slov generálního ředitele vítají. Proč tuto konkurenci vítají? Protože každý kraj poté může srovnávat a to do té doby nebylo možné...


Víte, ona je konkurence a konkurence. Jak píšete, ve spoustě krajích jezdí tzv. soukromníci, ale v krajích. Toho se ČD nebojí a navíc i vítají (jen nevím jestli srdečně vítají). Ale jezdit vše, jako kolos, nejen kraje, jako malá firma, tak tohle už je pro ČD konkurence. Vemte si například obchody - možná to není to pravé přirovnání, ale alespoň trošku to přirovnat. Když si podnikatel otevře obchod někde v centru města, v podstatě nikoho tím neohrozí. Možná bude konkurovat několika málo dalším. Ale když otevře novou síť supermaketů, hypermarketů..... např. se službami navíc... To už je o něčem jiném. V tomto případě už je to boj gigantů. A pokud jsem roky chodil nakupovat do jednoho supermarketu a vedle se objevil nový, levnější, čistější, s lepším zákaznickým servisem, do starého (pokud se minimálně nevyrovná tomu novému) se nevrátím. To už je potom konkurence. Ale je to pouze můj názor.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 
 
0 # RE: RE: RE: RE: Díl 2. - NabídkyBaďo 2010-08-26 22:34
Tím hospodským tlacháním jsou slova pouze
pana Macka. Já sám jsem byl po krátkou dobu
(cca 40 let) zaměstnancem ČSD(ČD). Ale to
co s touto firmou udělala polistopadová
garnitura je v normálně fungujícím státě
na doživotní vězení, v horším případě na
trest smrti. V období, kdy zde vládu měli
v moci bývalí funkcionáři KSČ( přestup do
ODS) byla tato firma několikrát rozdělena
a po krátkém čase opět spojena. Mezitím
však bylo rozkradeno nejen to co nebylo
přibito nebo přivařeno. Vždy státní kasa
rozevřela svou náruč dala co bylo žádáno.
Hospodaření Ministerstva dopravy nám nyní
ukazuje právě prováděný audit. A ještě malá poznámka na závěr. V roce 1988 bylo
na MD zaměstnáno 583 lidí včetně ostrahy,
údržby a úklidu. Dnes tento úřad zaměstná
cca 700 lidí. Na ostrahu, údržbu a úklid
má smlouvy se soukromými firmami.
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat
 

Přidat komentář

Vložené komentáře vyjadřují názor pisatele, společnost RegioJet a.s. nenese odpovědnost za zde zveřejněné názory. Nevhodné nebo urážlivé příspěvky mohou být vymazány.


Bezpečnostní kód
Obnovit